Tip of klacht melden – Huisartsenpraktijk J.W. de With – Leeuwarden

Welkom bij Huisartsenpraktijk J.W. de With

Welkom op onze nieuwe website. Na de zomervakantie wordt de mogelijkheid geboden om herhaalrecepten, e consulten te doen en e-mails te versturen. U kunt op onze site 24 uur per dag informatie krijgen over onze praktijk, gezondheid, nieuws en nog veel meer. Wat vindt u verder op onze site? Lees over ons team, hoe u ons kunt bereiken voor afspraken en waar u ons kunt vinden.

Openingstijden en afspraken

Wij zijn iedere werkdag geopend van 8.00u tot 17.00u. De assistente heeft pauze van 10.00u tot 10.30u en van 12.30u tot 13.30u. Als u ons belt, krijgt u een keuze menu:

Kies 1 voor spoedgevallen
Kies 2 voor herhaalrecepten
Kies 3 voor de assistente

De spoedlijn is alleen voor medische vragen waarbij direct overleg noodzakelijk is. De spoedlijn is niet voor recepten, verwijzingen, het opvragen van uitslagen of het inplannen van afspraken.

Heeft u buiten onze openingstijden met spoed een huisarts nodig?
Belt u dan met de Dokterswacht  0900-112 7112.

Bij levensbedreigende situaties: bel direct 112.

 

Inschrijven/nieuwe patiënten

De praktijk neemt momenteel  geen nieuwe patiënten aan.

 

Tip of klacht melden

Ideeën
Heeft u een idee voor de huisartsenpraktijk? Laat ons dit dan weten via de balie assistente. Wij vinden het belangrijk dat uw ideeën gehoord worden. Daarom worden alle ideeën ingebracht in onze vergaderingen.

Klachten

Wij proberen ons werk zo goed mogelijk te doen. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent over de verleende zorg. Bijvoorbeeld over de manier waarop u informatie hebt ontvangen, de wijze waarop u te woord bent gestaan of de behandeling door de huisarts/medewerker.
Het kan gebeuren dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Als dat zo is, dan horen wij het graag. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. Onderstaand vindt u de beschrijving van de gehele klachtenprocedure.

STAP 1 Klachten
U kunt uw klacht allereerst persoonlijk, telefonisch of via een klachtenformulier kenbaar maken bij ons in de praktijk. Wij behandelen elke klacht serieus en proberen om in goed overleg tot een oplossing of een verbetering te komen. U krijgt altijd binnen 10 werkdagen een eerste reactie van ons.
Vindt u het lastig om met ons uw klacht te bespreken? Dan kunt u rechtstreeks contact zoeken met het SKGE en STAP 1 overslaan.

STAP 2 Klachtenfunctionaris via SKGE
Wanneer u er met ons niet uitkomt dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Deze is aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem.
De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE, www.skge.nl.
De klachtenfunctionaris is ook te bereiken op telefoonnummer 088 – 0229190.

STAP 3 Geschilleninstantie via SKGE
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Informatie hierover vindt u ook op de website van de SKGE. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.

Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)
Adres : Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven
Telefoon : 088 022 91 03
Meer informatie kunt u vinden op: www.skge.nl

Wilt u hulp bij het indienen van uw klacht? Bel dan met Zorgbelang Fryslan afdeling Informatie en Klachtenopvang. Tel: 058 – 2137138