Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk J.W. de With – Leeuwarden

Welkom bij Huisartsenpraktijk J.W. de With

Welkom op onze nieuwe website. Na de zomervakantie wordt de mogelijkheid geboden om herhaalrecepten, e consulten te doen en e-mails te versturen. U kunt op onze site 24 uur per dag informatie krijgen over onze praktijk, gezondheid, nieuws en nog veel meer. Wat vindt u verder op onze site? Lees over ons team, hoe u ons kunt bereiken voor afspraken en waar u ons kunt vinden.

Openingstijden en afspraken

Wij zijn iedere werkdag geopend van 8.00u tot 17.00u. De assistente heeft pauze van 10.00u tot 10.30u en van 12.30u tot 13.30u. Als u ons belt, krijgt u een keuze menu:

Kies 1 voor spoedgevallen
Kies 2 voor herhaalrecepten
Kies 3 voor de assistente

De spoedlijn is alleen voor medische vragen waarbij direct overleg noodzakelijk is. De spoedlijn is niet voor recepten, verwijzingen, het opvragen van uitslagen of het inplannen van afspraken.

Heeft u buiten onze openingstijden met spoed een huisarts nodig?
Belt u dan met de Dokterswacht  0900-112 7112.

Bij levensbedreigende situaties: bel direct 112.

 

Inschrijven/nieuwe patiënten

De praktijk neemt momenteel  geen nieuwe patiënten aan.

 

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.